AVV - Algemeen

Date: 30/09/2019

Welkom bij Showroomprive.com

We verzoeken je onze algemene verkoopsvoorwaarden (de “AVV”) zorgvuldig te lezen voordat je gebruikmaakt van de site Showroomprive.nl en de mobiele applicatie (de “Site”). Deze Voorwaarden kunnen al naar gelang de toepasselijke regelgeving worden gewijzigd.

Inhoudsopgave

- Artikel 1: Wie zijn wij?

- Artikel 2: Hoe word je lid?

- Artikel 3: Hoe bestel je op onze Site?

- Artikel 4: Welke prijzen hanteren wij?

- Artikel 5: Hoe betaal je je bestelling?

- Artikel 6: Wanneer ontvang je de bestelling?

- Artikel 7: Wat moet je doen als je van gedachten bent veranderd?

- Artikel 8: Welke garanties bieden wij voor de artikelen?

- Artikel 9: Hoe kun je je Showroomprive-voordelen gebruiken?

- Artikel 10: Hoe zit het met je persoonsgegevens?

- Artikel 11: Wat gebeurt er als je niet tevreden bent?

- Artikel 12: Wettelijke vermeldingen

Artikel 1 – Wie zijn wij?

Onze Website wordt gepubliceerd en beheerd door het bedrijf Showroomprive.com, SARL met een kapitaal van 145.810.290 euro, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te ZAC de la Montjoie - 1 rue des blés - F-93210 La Plaine Saint-Denis, geregistreerd in het handelsregister van Bobigny onder nummer 538 811 837, intracommunautair btw-nr. FR72 538 811 837.

Voor elk verzoek om informatie kun je rechtstreeks contact opnemen met onze klantenservice:

- per e-mail op het volgende adres: klantenservice.nl@showroomprive.com

- via het contactformulier dat hier beschikbaar is

Artikel 2 – Hoe word je lid?

Om lid te worden en toegang te krijgen tot onze private sales, dien je een persoonlijk account aan te maken.

Met je account kun je op elk moment:

· je persoonlijke gegevens (zoals je betaalmiddelen) raadplegen, wijzigen en bijwerken;

· je geplaatste bestellingen volgen;

· je aan- en afmelden voor de nieuwsbrief of je afmelden voor de Site door het afmeldingsformulier hier in te vullen.

Je bent er verantwoordelijk voor je account en je wachtwoord vertrouwelijk te houden en de toegang tot je computer of andere apparatuur te beperken. Als zodanig erken je dat je verantwoordelijk bent voor alle activiteiten die voortvloeien uit het gebruik van je accounts

Je stemt ermee in om niet meer dan één account aan te maken en te gebruiken. Indien meerdere accounts worden aangemaakt en/of worden gebruikt, behouden wij ons het recht voor om de frauduleuze accounts te sluiten en je lopende bestellingen te annuleren.

Artikel 3 – Hoe bestel je op onze Site?

Om te bestellen op onze Site:

  1. Log je in op je persoonlijke account;
  2. Selecteer je de artikelen van je keuze uit onze private sales;
  3. Zodra je klaar bent met winkelen en je je winkelmandje hebt bevestigd, kies je het bezorgadres en de bezorgoptie voor je bestelling;

4. Kies vervolgens je betaalmethode, accepteer onze volledige algemene verkoopsvoorwaarden en ga door met het veilig betalen van je bestelling. Je bestelling is voltooid! Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling.

Houd er rekening mee dat onze acties en prijzen geldig zijn voor de duur van de private sale en zolang de voorraad strekt. Het kan gebeuren dat een besteld artikel niet langer op voorraad is. Je wordt hierover per e-mail op de hoogte gebracht en je krijgt uiterlijk binnen veertien (14) dagen nadat je bent geïnformeerd over de onbeschikbaarheid van het artikel het overeenkomstige bedrag teruggestort. De terugbetaling vindt plaats via een terugboeking via de betaalmethode die is gebruikt tijdens de aankoop (waardebon en/of bankpas).

We behouden ons het recht voor om je bestelling te annuleren om een legitieme reden, en in het bijzonder in de volgende gevallen:

  1. Indien zich een duidelijke vergissing heeft voorgedaan ten aanzien van het artikel en/of de prijs (bijvoorbeeld als er duidelijk een verkeerde prijs wordt weergegeven en/of wanneer er een fout is in een van de essentiële kenmerken van het artikel);
  2. Indien er onregelmatigheden zijn over de betaling van je bestelling;
  3. Indien we frauduleus gebruik van onze acties en/of onze vrienduitnodigingen opmerken;
  4. Als we merken dat er meerdere accounts zijn aangemaakt voor één enkel gebruiker/lid (zie artikel 2).

We behouden ons tevens het recht voor om alle nodige maatregelen te nemen om dergelijke onregelmatigheden te stoppen (door bijvoorbeeld het account te blokkeren of verwijderen).

Artikel 4 – Welke prijzen hanteren wij?

Op basis van de publieke verkoopprijs (vastgestelde of aanbevolen verkoopprijs) kun je bepalen hoeveel je echt bespaard. De publieke verkoopprijs komt over het algemeen overeen met de aanbevolen verkoopprijs van een merk of zijn vertegenwoordiger. Dit wordt steekproefsgewijs gecontroleerd. Soms worden de prijzen gebaseerd op de aanbevolen verkoopprijs en het verschil met de daadwerkelijke verkoopprijs die we tijdens de steekproef hebben waargenomen. Ten slotte komt het voor dat sommige artikelen op onze site niet meer te koop zijn bij andere verkopers waardoor het moeilijker wordt om deze publieke verkoopprijs te controleren. We gebruiken dan de gebruikelijke prijs die door deze verkopers wordt gehanteerd voor artikelen van vergelijkbare kwaliteit en samenstelling als publieke verkoopprijs.

De prijzen van onze artikelen zijn aangegeven in euro's inclusief alle belastingen (waaronder milieubijdrage). De prijzen zijn exclusief de kosten van voorbereiding en verzending die worden aangegeven tijdens de bevestiging van je bestelling. Wij verkopen geen belastingvrije artikelen.

Voor de bezorging binnen een lidstaat van de Europese Unie geldt het BTW-tarief dat wordt gehanteerd in deze lidstaat.

Artikel 5 – Hoe betaalt u uw bestelling?

5.1 Betalingswijze

De betaling geschiedt online met een bankpas (iDEAL) of creditcard of via Paypal. De door ons aanvaarde creditcards zijn Visa, Mastercard en American Express.

Na bevestiging van betaling door onze betalingsdienst wordt je bankrekening, creditcard of Paypal-rekening aan het einde van een termijn van maximaal 4 dagen vanaf de datum van de bestelling gedebiteerd.

Betaling via PAYPAL

In het geval van betaling via Paypal wordt het aankoopbedrag automatisch van je Paypal rekening afgeschreven.

5.2 Beveiligde betaling

Al je aankooptransacties vinden plaats met strikte vertrouwelijkheid en gecodeerd door versleuteling met het SSL-protocol. We hebben geen toegang tot je bankgegevens en bewaren deze niet op onze servers. Als je wilt, kunnen je creditcardgegevens veilig worden opgeslagen door onze financiële dienstverlener om te worden gebruikt voor je toekomstige betalingen op de Site.

Om dit te doen, hoef je alleen maar het vakje “Onthoud mijn inloggegevens” aan te vinken op het moment van betaling. Je kunt vragen om de verwijdering van een bankkaart ofwel rechtstreeks via je account onder “Mijn persoonlijke gegevens” en vervolgens “Mijn bankpassen” ofwel per e-mail op het volgende adres klantenservice.nl@showroomprive.com.

We zullen je verzoek doorgeven aan onze financiële dienstverlener.

5.3 Fraudebestrijding

We gebruiken verschillende maatregelen in het kader van fraudebestrijding:

(i) Wanneer je op de knop “Bevestigen” klikt bij het voltooien van je bestelling, verifieert onze bank de geldigheid van het creditcardnummer en of de kaart is geblokeerd. Je bent hierdoor beschermd tegen misbruik en fraude.

(ii) Onze Site gebruikt ook het programma 3D Secure dat op het moment van de onlinebetaling voorziet in de invoering van een activeringscode van de transactie die door je bank wordt gecommuniceerd voor de afronding van de aankoop (via een doorverwijzing op de website van je bank en via de ontvangst van een sms-bericht of persoonlijke vragen als geboortedatum, postcode, etc.).

(iii) Ten slotte hebben we fraudebestrijdingsmaatregelen geïmplementeerd. We kunnen hierdoor controles uitvoeren om de juistheid van je identiteit en woonadres te garanderen. In dit verband hebben onze controles betrekking op (i) de informatie die je ons verstrekt, zoals achternaam, voornaam, e-mailadres, bezorgadres, etc., evenals het gebruikte IP-adres dat voorkomt in de geschiedenis van je bestellingen en transacties, (ii) de kenmerken van de betreffende bestelling en ten slotte (iii) de gebruikte bankpas (bijv.: land van uitgifte en gedeeltelijke nummers doorgegeven door bank- en betalingsinstellingen, uitsluitend bestaande uit de eerste zes en de laatste vier cijfers, alsook de vervaldatum). Indien nodig kunnen we je vragen om ons per e-mail een kopie van je identiteitsbewijs en een bewijs van je woonadres van minder dan drie (3) maanden oud te sturen. Deze documenten worden niet langer bewaard dan nodig is voor de verificaties.

We behouden ons het recht voor om de betreffende bestelling te annuleren en het account te blokkeren als uit de uitgevoerde controles blijkt dat onjuiste gegevens zijn verstrekt of als de gevraagde bewijsstukken niet binnen de gestelde termijn worden ontvangen. Je wordt per e-mail op de hoogte gebracht van bovenstaande. Als onderdeel van deze behandeling herinneren we je eraan dat je alle rechten hebt zoals vermeld in artikel 1-6 van ons Privacybeleid, dat hier beschikbaar is.

Artikel 6 – Wanneer ontvangt u de bestelling?

6.1 Waar en hoe kan de bestelling aan je worden bezorgd?

Wij bezorgen je bestellingen in Nederland bij je thuis of bij afhaalpunten, tenzij anders vermeld bij de omschrijving van het artikel.

Thuisbezorging

Bij het plaatsen van je bestelling kies je voor de ‘Standaard’ of ‘Snelle” bezorging.

Opmerking:

· Bestellingen met ‘snelle bezorging’ Deze bestellingen worden dan in 3 werkdagen bij je thuis bezorgd, mist voor 11 uur besteld.

· Om logistieke redenen en veiligheidsredenen kunnen we niet bezorgen aan adressen van militaire locaties.

Het is mogelijk dat het pakket op initiatief van de postbode aan de buren wordt bezorgd.

Als het pakketje bij de buren wordt afgeleverd, wordt er een briefje in de brievenbus van de geadresseerde achtergelaten, zodat de geadresseerde weet waar het pakketje zich bevindt.

Voor een thuisbezorging is er 1 bezorgpoging bij de ontvanger. Dan wordt het pakket aangemeld. De informatie wordt per e-mail naar de ontvanger gestuurd.

Voor een thuisbezorging is er 1 bezorgpoging bij de ontvanger. Dan wordt het pakket aangemeld. De informatie wordt per e-mail naar de ontvanger gestuurd.

Bezorging bij een afhaalpunt

Bij het plaatsen van je bestelling kun je kiezen voor bezorging bij een afhaalpunt. Door je adres in te voeren, kun je de verschillende afhaalpunten identificeren die in jouw omgeving beschikbaar zijn.

Opmerking:

· In het geval dat het afhaalpunt van het pakket overbelast of gesloten is, kan het pakket automatisch beschikbaar gesteld worden op een afhaalpunt in de buurt, afhankelijk van de beschikbaarheid

· Je beschikt over 5 dagen om je pakket op te halen bij je afhaalpunt.

We vestigen je aandacht op de volgende punten:

- In sommige gevallen is het mogelijk dat we meerdere keren bezorgen (met name indien je bestellingen uit verschillende sales hebt uitgevoerd). In dit geval word je steeds geïnformeerd.

- De bezorgtermijnen zijn indicatief en kunnen variëren afhankelijk van de sale. Ze worden je doorgegeven op het moment van de bevestiging van je bestelling. Deze bezorgtermijnen worden herhaald in de bevestigingsmail van je bestelling en bij je persoonlijke gegevens (“Mijn account” en vervolgens “Mijn bestellingen”).

- In geval van retournering van het pakket omdat het pakket niet kon worden bezorgd, word je automatisch per e-mail op de hoogte gesteld. Indien we niets van je vernemen binnen 48 uur na ontvangst van deze e-mail, behouden wij ons het recht voor om je bestelling te annuleren.

6.2 Wat zijn de bezorgkosten?

Het bedrag van de bezorgkosten voor je bestelling wordt weergegeven bij het kiezen van je bezorgoptie. De bezorgkosten voor thuisbezorging of bij het afhaalpunt worden je voorgesteld, zodat je je keuze met volledige kennis van zaken kunt maken!

Opmerking: je hebt de mogelijkheid om artikelen uit verschillende sales te bestellen en deze in hetzelfde winkelmandje te plaatsen. Voor de artikelen van elk van deze sales gelden echter afzonderlijke bezorgkosten.

6.3 Wat te doen bij afwezigheid, te late bezorging of niet-conforme bezorging?

In geval van afwezigheid of vertraging van de bezorging, nodigen wij je uit om onze velgestelde vragen te raadplegen hier + niet-conforme bezorging hier .

Artikel 7 – Wat moet je doen als je van gedachten bent veranderd?

Ben je van gedachten veranderd? Komt je artikel niet overeen met je verwachtingen?

Je beschikt over een termijn van veertien (14) kalenderdagen om je herroepingsrecht uit te oefenen vanaf de datum van ontvangst van artikelen.

Het is ook mogelijk om je bestelling te annuleren voordat deze wordt bezorgd, op voorwaarde dat de bestelling nog niet “in behandeling” is.

7.1 Hoe kun je een artikel retourneren?

1. Ga naar je ‘Mijn account’ en naar het tabblad “Mijn bestellingen” en klik op “Een artikel retourneren”;

2. Selecteer de artikelen die je wilt retourneren en de reden voor retourzending en bevestig;

3. Print je retourbon (bestaande uit een formulier en een retourbewijs) en het voorgefrankeerde etiket als je deze wijze voor retournering hebt gekozen;

4. Bereid je pakket voor door de artikelen in hun originele verpakking of, bij gebrek daaraan, in een geschikte verpakking te verpakken (zie hieronder hoe je je artikel moet verpakken), het retourformulier toe te voegen en de retourbon op het pakket te plakken (de bon mag niet op het artikel worden aangebracht).

5. Breng ten slotte je pakket naar het postkantoor of afhaalpunt, afhankelijk van de gekozen bezorgoptie, en zorg ervoor dat het naar het volgende adres wordt gestuurd:

ReturnYourParcel

SRP

c/o B2C Europe

Zuiderzeelaan 80

1382 JW WEESP

6. Zodra de retouraanvraag is geregistreerd, dien je het artikel binnen maximaal veertien (14) kalenderdagen te retourneren.

Als je geabonneerd bent op een dienst op onze Site en indien je daar op je uitdrukkelijke verzoek gebruik van maakt voorafgaand aan het verstrijken van de herroepingstermijn, kun je nog steeds gebruikmaken van je herroepingsrecht. We behouden echter het bedrag dat overeenkomt met de gebruikte dienst tot het moment waarop je beslist je herroepingsrecht uit te oefenen.

7.2 Hoe verpakt je het artikel om het aan ons te retourneren?

Het is belangrijk dat de artikelen die je naar ons terugstuurt op de juiste manier worden verpakt zodat ze tijdens het transport niet worden beschadigd. Om dit te doen, dien je deze goed te beschermen, bij voorkeur in hun originele verpakking.

De artikelen mogen niet zijn gebruikt en mogen geen tekenen vertonen van een gebruik dat langer duurt dan nodig is voor het passen of uitproberen ervan. Ze moeten compleet zijn, vergezeld gaan van alle eventuele toebehoren, onbeschadigd zijn en schoon zijn.

Pakketten waarvan we de afzender (achternaam, voornaam, adres, bestelnummer) niet kunnen identificeren, kunnen niet worden geretourneerd.

7.3 Wat bedragen de retourkosten?

In geval van de uitoefening van het herroepingsrecht zijn de kosten van retournering voor je eigen rekening.

7.4 Uitzonderingen op het herroepingsrecht

Je kunt je herroepingsrecht niet uitoefenen voor:

- diensten volledig uitgevoerd vóór het einde van de herroepingstermijn en waarvan de uitvoering is begonnen na je uitdrukkelijke toestemming en je uitdrukkelijke afstand van het herroepingsrecht;

- artikelen of diensten waarvan de prijs onderhevig is aan schommelingen van de tarieven op de financiële markt buiten de macht van de handelaar die zich kunnen voordoen tijdens de herroepingstermijn;

- artikelen gemaakt volgens de specificaties van de consument of die duidelijk zijn gepersonaliseerd;

- artikelen die snel kunnen bederven of verouderen (bijv. voedsel of vloeistoffen);

- artikelen waarvan de verzegeling na levering door de consument is verbroken en die niet kunnen worden geretourneerd uit hygiënische overwegingen en om gezondheidsredenen;

- artikelen die nadat ze zijn bezorgd door hun aard onlosmakelijk zijn vermengd met andere artikelen;

- audio- of video-opnamen of computersoftware waarvan de verzegeling door de consument is verbroken (d.w.z. wanneer de blisterverpakking is geopend, is verwijderd of is gescheurd, zoals voor cd's en dvd's);

- kranten, periodieke publicaties en tijdschriften, met uitzondering van abonnementscontracten voor deze publicaties;

- accommodatiediensten, anders dan residentiële accommodatie, goederenvervoersdiensten, autoverhuur, catering of vrijetijdsbesteding die moeten worden verleend op een bepaalde datum of over een bepaalde periode;

- digitale inhoud die niet is verstrekt op een fysiek medium waarvan de uitvoering is begonnen na uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, die uitdrukkelijk afstand doet van zijn herroepingsrecht.

7.5 Wanneer ontvang je de terugbetaling?

Uitoefening van het herroepingsrecht leidt ertoe dat bedragen uiterlijk veertien (14) dagen na ontvangst van het pakket worden teruggestort. Deze termijn kan worden verlengd tot de dag van ontvangst van je pakket in het geval je geen bewijs van verzending van je artikelen kunt opgeven.

De terugbetaling geschiedt via een terugboeking (bankoverschrijving en/of waardebon). We betalen echter geen extra kosten terug als je specifiek een duurdere methode hebt gekozen dan de standaard bezorgingsoptie die op onze Site wordt aangeboden.

Artikel 8 – Welke garanties bieden wij voor de artikelen?

Al onze producten vallen onder de wettelijke garantie, dat wil zeggen de garantie van conformiteit en de garantie tegen verborgen gebreken. Sommige genieten ook een commerciële garantie van de leverancier, die de voorwaarden bepaalt.

8.1 Wettelijke garanties

Als retailer zijn wij verantwoordelijk voor de non-conformiteit van de producten die wij verkopen. De wettelijke garantie is van toepassing wanneer uw product defect is, bijvoorbeeld als het niet normaal functioneert of niet voldoet aan de gegeven beschrijving. De garantie tegen verborgen gebreken dekt u wanneer uw artikel een verborgen gebrek heeft: dat is een gebrek dat op het moment van de verkoop niet zichtbaar is en dat het artikel ongeschikt maakt voor gebruik of dat de gebruikscapaciteit aanzienlijk vermindert.

- beschikken over een termijn van twee (2) jaar vanaf de kennisgeving van het gebrek;

- kan kiezen tussen reparatie of vervanging van het artikel afhankelijk van beschikbaarheid.

De wettelijke garantie van conformiteit geldt onafhankelijk van enige commerciële garantie.

8.2 Commerciële garanties

In sommige gevallen kan u een commerciële garantie worden aangeboden door de leveranciers met wie wij samenwerken. Indien dit het geval is, wordt u hiervan op de hoogte gesteld in de productbeschrijvingen van de betreffende artikelen en op de factuur. Als u het niet zeker weet, kunt u ook contact opnemen met onze klantenservice om na te gaan of uw product onder een commerciële garantie valt.

8.3 Hoe kan ik gebruik maken van mijn garanties?

Als je van een van de garanties gebruik wilt maken, vul je het formulier in het gedeelte ‘FAQ garantie’ in door hier te klikken of, indien nodig, door contact met ons op te nemen op het volgende adres: klantenservice.nl@showroomprive.com . Vergeet niet om het nummer van je bestelling op te geven en een foto van het defecte artikel toe te voegen.

Je ontvangt dan een voorgefrankeerd etiket om op de verpakking te plakken om je niet-conforme artikel te retourneren. Bij aankomst van het door jou geretourneerde artikel, wordt de niet-conformiteit door onze teams gecontroleerd. In het geval van een valse aangifte wordt een eenmalig bedrag van € 5 afgetrokken van je terugbetaling. Neem in geval van niet-conforme uitzonderlijke artikelen contact op met onze klantendienst.

8.4 Uitsluitingen

Artikelen die u heeft aangepast, gerepareerd, ingebouwd of toegevoegd, artikelen waarvan de gebreken zichtbaar waren op het moment van aankoop en artikelen die tijdens het transport of door misbruik zijn beschadigd, vallen niet onder de garantie.

Artikel 9 – Hoe kan je je voordelen gebruiken?

Om je te bedanken voor je loyaliteit biedt Showroomprive je talloze voordelen! Het kan voorkomen dat je per e-mail een leuke verrassing ontvangt of dat er voordelen op de Site worden aangeboden.

Je kunt al deze voordelen en hun gebruiksvoorwaarden bekijken bij Mijn account in de rubriek “Mijn voordelen”.

Geniet ook van onze vrienduitnodigingen! Aarzel niet om onze private sales met je vrienden te delen. Ga voor meer informatie naar onze helppagina's hier, raadpleeg de rubriek “Mijn account” en vervolgens “«mijn vrienden» en verdien voordelen”.

Opmerking: de waardebonnen uit vrienduitnodigingen zijn betaalmiddelen. Wanneer je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, zal de bijbehorende terugbetaling daarom plaatsvinden door middel van een terugboeking, dat wil zeggen van hetzelfde bedrag (als de voorwaarden van deze waardebon er echter in voorzien dat dit kan worden terugbetaald).

De werkwijze betreffende terugbetalingen voor bestellingen met een waardebon kan hier geraadpleegd worden.

Artikel 10 – Hoe zit het met je persoonsgegevens?

Als je de Site bezoekt, kunnen je gegevens worden onderworpen aan automatische verwerking. Voor meer informatie hierover verwijzen wij je naar ons “Privacybeleid en het beleid over de bescherming van de persoonlijke levenssfeer – Cookies”

Artikel 11 – Wat gebeurt er als je niet tevreden bent?

Onze a lgemene verkoopsvoorwaarden zijn onderworpen aan de Nederlandse wetgeving. Elke bestelling is onderworpen aan de algemene verkoopsvoorwaarden die van kracht zijn op de dag van de bestelling. In geval van betwisting nodigen wij je uit om contact met ons op te nemen om samen een minnelijke schikking te vinden:

- Per e-mail op klantenservice.nl@showroomprive.com

De Europese Commissie biedt je ook een platform voor geschillenbeslechting dat toegankelijk is op het volgende adres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

Ingeval er geen minnelijke schikking wordt gevonden, zijn de Franse rechtbanken bevoegd.

Artikel 12 – Wettelijke vermeldingen

Showroomprive.com is geregistreerd als verzekeringsagent bij ORIAS (www.orias.fr) onder registratienummer 16003180.

De directeur van de publicatie is Thierry Petit.

Webhosting: ASPSERVEUR (SARL met een kapitaal van 500.000,00 euro) gevestigd te 785 voie Antiope - ZA Athelia III - F-13600 La Ciotat.


[DM1] Faire de chaque titre un lien cliquable